11 November...

Hoi!!

"11 november is de dag..."

Het is vandaag weer St. Maarten, en net als Sinterklaas vind ik dat een super leuke traditie!
Kleine kindertjes met hun zelfgemaakte lampionnetjes langs de deuren, liedjes zingen en snoepjes ophalen!


Nu wonen wij vrij ver van de weg af, en dat weerhoud kinderen soms om "helemaal" dat pad op te lopen, ondanks alle gezellige lichtjes, kaarsjes, lantaarns, gordijnen open, en de houtkachel aan, om maar zo gastvrij mogelijk te zijn.
Als er 15 kinderen langskomen is het veel!

Het is dus leuk om voor de kinderen die wel komen een leuke attentie te maken.

Ik heb transparante zakjes gevuld met chocolade pepernoten.


Daarop een tag, gemaakt met de tag pons van SU. Lampionnetjes gestempeld, deze zijn van Hero Arts. Inkt is van Lawn Fawn, deze inkt stempelt fijn, dekt mooi, en stempelt ook fijne stempels goed! Bij andere inkt wil het dan nog wel eens in de groeven lopen, waardoor je geen scherpe afdruk krijgt.
Met de inkt van Versa Magic lukt dit overigens ook goed!


Wat lint, ponsen, cardstock  in dezelfde kleurtjes als de inkt, en stempels van "Marianne Design" om de datum te stempelen.

Gewoon een leuke attentie voor St. Maarten.
Laat de kindertjes maar komen!

Groetjes Cornelie


21 opmerkingen

Colien zei

Heel leuk gemaakt, hard gewerkt voor de kindjes die straks de moeite nemen om iets verder te lopen. Die worden goed beloond!
grtz. Colien

Ellen zei

Het is niet te hopen dat de kinderen bij jou in de buurt op je blog kijken vandaag, want dan loopt het storm vanavond bij jou! Gave tractatie voor een leuke traditie.

Sabine zei

Wat leuk gemaakt! Hier in Rotterdam gebeurt er nog maar weinig mee. Maar ben verhuisd en dus erg benieuwd of ik vanavond kinderen zie lopen Liefs Sabine

Gerdine zei

Leuke traktatie! Hier kennen we die traditie helemaal niet, weet eigenlijk niet waarom. Wel jammer, want het is een erg leuk en gezellig niets volgens mij!

Nadine zei

Bezig bijtje! Ik denk dat ik ook langskom :) Erg leuk gedaan en beter dan zo'n hand kleffe pepernoten in je tas hihi

Danielle zei

Super leuk gedaan! Zou bijna voor je komen zingen vanavond ;-)

Nicole Parmentier zei

Wat leuk!! Die kindertjes bij jullie boffen maar! Als dit zich rond spreekt heb je volgend jaar waarschijnlijk veel meer aanloop....
Ik geef vanavond workshop dus hoop eigenlijk dat ik niet te vaak naar de deur hoef...

Sarah zei

Oo wat leuk !! Wij hebben het gisteren gevierd op school .
Een mooi feest was het !
Liefs Sarah

Irene zei

Die 15 die wel de lange weg afleggen worden meer dan verwend met dit leuks en lekkers Cornelie!! Ik had er vroeger nog nooit van gehoord, pas toen we in Assen woonden maakte ik kennis met St. Maarten. Grotere buurkindjes namen onze 3-jarige Sylvia mee.........wat een feest! Maar Ben is op 11-11 jarig en nu zijn we nog maar zelden thuis dus geen lampionnetjes en stralende snoetjes meer op onze stoep!

xx Irene

Marfien zei

Ai, ai, jammer dat ik wat ouder ben en te ver weg woon . . .

Maartje zei

Super voor de kinderen die langskomen, je hebt er echt iets leuks van gemaakt! Hier zie je wel kinderen lopen, maar die bellen heel selectief aan. Dat heb je als je in een stad woont ;).

Je@net zei

Wat een leuke traktaties voor de kinderen, Cornelie. Ziet er erg gezellig uit.
Hier wordt het wel gevierd, maar wij wonen zo buitenaf dat er echt helemaal niemand kilometers loopt om iets lekkers te halen!

Judith zei

Gezellige traktaties.
Ik ben benieuwd of en zo ja hoeveel kinderen nog aan de deur komen vanavond. Vorig jaar was het heel rustig. Maar snoep is in huis, en mocht er iets over zijn, dan weet ik vast nog een paar kindjes die daar zin in hebben (-;

Marlies zei

Mijn kinderen zaten op de Vrije School. We liepen altijd met echte waxinelichtjes in zelfgemaakte pompoenen door de wijk rondom de school. De mensen die er woonden wisten dat. We liepen zingend door de straten en haalden allerlei lekkers op voor een goed doel, verpleegtehuis o.i.d. Het was zo'n mooi feest, alleen al die gezichtjes in het licht van hun lantaarntjes, verwachtingsvol op pad, geweldig....
Je cadeautjes zijn mooi gemaakt Cornelie, daar zijn de kinderen vast heel blij mee! Lieve groetjes, Marlies

Miranda V zei

Als ze toch eens wisten wat voor leuks en lekkers ze missen als ze het pad niet op lopen... Ik vind ze super!

gerrie zei

Wat een superleuk idee van je om dit te maken Cornelie. Ik hoop dat er heel veel kinderen bij je langs komen en als het even kan dat je tekort komt, want dat wordt mond op mondreclame natuurlijk. Hoe kwam je op het idee, ik zou er niet aan gedacht hebben, ik woon in een appartement en er komt niemand langs.

Erica ♥ zei


Hee erg gaaf gemaakt, en zo gezellig ☺
Fijne avond !
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel}

Angelique zei

Wat een leuke traktatie heb je voor de kinderen gemaakt. Hier heb ik er nog nooit iets van gezien, ook vroeger op de lagere school werd er niks aan gedaan. Vast heel leuk die vrolijke kinderen op de stoep.
groetjes Angelique

Alina zei

leuke tractaties, Cornelie, in mooie kleuren!

Brendaxx zei

Oh wat een geweldige traktatie heb je gemaakt! Ik hoop dat er veel kinderen aan de deur zijn gekomen zodat al je harde werk niet voor niets is geweest.
Groetjes,Brenda

Jane zei

Wat een super leuke traktatie. Wat leuk dat je die moeite hebt genomen. Ik ben benieuwd hoeveel kindjes er geweest zijn.

Groetjes Jane

Back to Top